26 жовтня 2005 року Генеральна асамблея Організації об'єднаних націй запропонувала регіональним комісіями ООН і Всесвітньої організації охорони здоров'я спільно організувати проведення першої Глобальної тижня безпеки дорожнього руху OOH (UN Global Road Safety Week). Ця подія мала стати основою для здійснення заходів щодо підвищення інформованості людей (в першу чергу, дітей) у цій сфері.
У рамках реалізації заходів II Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху 2021-2030 з 15
по 21 травня 2023 року у світі проводиться 7-й Глобальний тиждень безпеки дорожнього руху присвячений переосмисленню мобільності та створенню зручних та безпечних умов для усіх учасників дорожнього руху, зокрема пішоходів та користувачів персональним вело – та електротранспортом.
Проблема безпеки на дорогах актуальна у всьому цивілізованому світі. Так зіткнення транспортних засобів щорічно забирають життя понад 1,2 мільйона чоловік, ще майже 50 млн. осіб травмуються.
Дорожні аварії є головною причиною смерті людей у віці від 10 до 24 років. Крім суму про втрати, яка осягає мільйони сімей, смерть і каліцтва громадян в результаті ДТП лягають важким тягарем на системи охорони здоров'я і національні економіки. В середньому дорожньо-транспортні пригоди обходяться країнам з низьким і середнім рівнем доходу в більш ніж один відсоток
від обсягу валового внутрішнього продукту.
Тому, з огляду на актуальність проблем безпеки дорожнього руху, які безпосередньо пов’язані зі збереженням життя і здоровя громадан,Україна традиційно долучається до світової ініціативи, в рамках якої заплановано проведення низки заходів.
Так на круглому столі, присвяченому VIІ Глобальному тижню безпеки дорожнього руху, першим заступником начальника Департаменту патрульної поліції України Олексіем Білошицьким була наведенена сумна статистика: - “ За чотири місяці цього року на вулично-дорожній мережі країни зареєстровано 6 904 ДТП з потерпілими та загиблими, це майже на
2 % більше, ніж за аналогічний період 2021 року. За цей же період, перші чотири місяці року, у ДТП загинуло 852 особи, що на понад 8 % більше, ніж за аналогічний період 2021 року. Отримали травми 7 548 осіб, що на 45 % більше ніж за аналогічний період 2021 року. Окремо відзначу ДТП за участю пішоходів - за 4 місяці, на жаль, в ДТП загинули 318 пішоходів, 1 845 пішоходів травмувалося”.
Також він пояснив, що цьогорічна статистика порівнюється з 2021 роком, оскільки ситуація у 2022 році через повномасштабне вторгнення росії в силу низки факторів не є стандартною для статистичного виміру.
Серед регіонів, де суттєво погіршилася ситуація на дорогах, Олексій Білошицький назвав Дніпропетровську, Львівську області та місто Київ.
Він додав, що понад 40 % ДТП із загиблими та постраждалими сталися через перевищення швидкості. За його словами, ухвалено рішення збільшити екіпажі для контролю швидкості за допомогою приладів TruCAM та збільшити кількість камер автоматичної фіксації порушень
Серед заходів Тижня, які відбуваються в Україні, крім проведеного тематичного круглого столу з онлайн-трансляцією за участю представників профільних державних відомств та структур, фахівців транспортної галузі та громадськості, заплановано:
- молодіжна конференція “Безпека на дорозі”;
- старт проєкту з навчання домедичній допомозі “Знаємо та діємо”;
- всеукраїнський молодіжний конкурс фото- та відео робіт національного проєкту
“Безпечна країна”;
- щорічний єдиний онлайн-урок з безпеки дорожнього руху;
- загальнонаціональна благодійна акція зі здачі крові “Здай кров – врятуй життя”;
- інших заходи.
Комунальне підприємство “Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 Полтавської міської ради” також активно залучається до проведення І-го етапу Всеукраїнського тижня безпеки дорожнього руху у рамках реалізації 7-го Глобального тижня безпеки дорожнього руху. Так в період з 15 по 21травня 2023 року сплановано проведення:
- позачергових інструктажів з питань безпеки дорожнього руху;
- бесід з працівниками щодо беззаперечного виконання Правил дорожнього руху при
використанні службового, громадського і особистого транспортних засобів, та під час
переміщення пішки поза межами лікувального закладу, особливо в умовах військового
стану;
- тестування зі знання ПДР;
- заняття – тренінгу “Формування навичок безпечних дій у надзвичайних ситуаціях”;
- практичних занять з водіями автотранспортних засобів лікувального закладу з питань
надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод
та особливості щодо їх переміщення і транспортування ;
- інши заходи повязані з моніторінгом технічого стану автотраспортних засобів.
Отже, пам’ятаємо, що безпека на дорозі це спільна відповідальність усіх учасників дорожнього руху. На чому б людина не пересувалася: пішки, на автобусі чи автомобілі, велосипеді чи самокаті необхідно поважати інших та дбати про власну безпеку. Безпека дорожнього руху - це життя.